Тут кожен учень – творча особистість,
і кожен педагог у нас – талант.
Школа – як неспокійний, гомінливий вулик: гуде, шумить, сповнена дитячим галасом. А то враз притихне після дзвінка, тільки чути, як у класах хтось читає по складах, повторює таблицю множення чи Архімеда закон…
Є правдиві скарби, що намертво лежать у землі. А є живі, що йдуть по землі, йдуть від покоління до покоління, огортаючи глибинним чаром людську душу. До таких вічних, нетлінних скарбів належить школа. Минають століття, сивіють і народжуються роки, змінюється покоління, а вона залишається жити, творячи свою історію.
Історія нашої школи охоплює майже 65 років. У невеличкому, мальовничому селі Томина Балка, що на Білозерщині, у 1952 році організовано початкову школу, яка розмістилася у двох невеличких кімнатах, де господарювали кілька вчителів: завідувач Алєксєєва Р.М. та вчитель початкових класів – Коломієць Г.Ф. Так починалася освіта у нашому селі.
1962 рік. Відкрито нову восьмирічну школу. І хоча вона мала всього чотири тісні кімнати, а учні навчались у дві зміни, проте це було великою радістю для мешканців села. Першим директором восьмирічки став Юрін Г.О.
Стара школа… Скільки хорошого і доброго бачила ти?! Забута, яка і досі скромно по-старенькому стоїть у центрі села, проте в ній давно ніхто не навчається…
В 1977 році з’явилася нова двоповерхова красуня з просторими світлими класами та кабінетами. Школа побудована на кошти радгоспу «Прогрес» (директор І.С.Шнайдер). Активну участь у будівництві взяли односельці, вчителі та учні. Директором школи став Кравченко М.П.
Усе своє життя присвятили дітям чудові вчителі:
Решетнік І.Ф. – вчитель української мови та літератури
Щербина В.М. – вчитель географії та біології
Кудрявченко М.О. – вчитель фізичної культури, «Вчитель-методист», «Відмінник освіти», Кудрявченко Г.О. – вчитель математики, «старший учитель»
Швидко минув час. У 1985 році восьмирічну школу реорганізовано в середню, з цього ж року вона працює за кабінетною системою навчання. У 1986 році директором школи стає Кудрявченко Г.О., у 1990 – Дмитрієва Л.М., а з 1998 року директором школи працює Поліщук І.А.
Суспільство висуває дуже високі вимоги до сучасного вчителя: він повинен мати ґрунтовні знання, вміти передати їх вихованцям, бути трохи артистом, відчувати настрій. І такі вчителі є у нашій школі.
У школі - 20 педагогічних працівників. З них мають кваліфікаційні категорії:
вища — 10
перша — 3
друга — 1
спеціаліст — 5
Мають педагогічні звання:
üВчитель-методист — 2
üСтарший вчитель — 4
Наші нагороди:
üГрамота Управління освіти та науки — 5
üГрамота відділу освіти — 30
Ми пишаємося тим, що 8 учителів є випускниками нашої школи
Найсприятливішим періодом для розвитку творчості, фантазії, уяви, пізнавальної спроможності є молодший шкільний світ. У своїй роботі вчителі початкових класів Харченко Д.А., Єрмак Л.П., Шульган В.В., Гурінова Т.Г. користуються методиками, які формують творчу, мислячу особистість дитини, її самобутність, організовують радісне навчання дітей без примусу, розвивають в них стійкий інтерес до знань, потребу їм самостійного пошуку. В основі такого підходу – визнання індивідуальності учня, розвиток власного неповторного досвіду творчих задатків, розкриття багатства індивідуального світу дитини. Навчально-пізнавальну діяльність учнів учителі будують в такій послідовності: «Цікаво – знаю – вмію».
Великий вклад у справу навчання та виховання учнів роблять Клочкова Л.В., Бевзенко Д.Ф., Гончаров О.В., Козарик О.О., Степаненко І.В., Клочков М.М., Ступніцька С.В. Як добре, що саме такі кваліфіковані, досвідчені, творчі вчителі працюють у нашій школі. Відома істина: вчитель не лише навчає, але і виховує учнів – став взірцем у житті нашого педагогічного колективу.
Школа – не лише храм знань, але і наш дім – затишний і чепурний, мов лялечка. Зайдеш до одного класу, другого, третього, - і всюди, мов у квітучому літньому садку.
Тож 65 років – це мало чи багато? В рамках людського життя досить довгий строк, який вміщує народження, дитинство, юність, досвідченість, зрілість. Але для історії, 65 років – менше ніж одна мить. Наше життя тільки починається. Ми дивимося на оточуючий світ широко відкритими очима. Нам все цікаво. Нас не лякає майбутнє.